keskiviikko 15. heinäkuuta 2015

Rallytokoa ja Myyn kuulumisia

Me kokeiltiin ihan uutta lajia tänään Heidin opastuksella. Nita pääsi mukaan rallytokotreeneihin. Täytyy todeta näin tokoharrastajana että vaikeeta on kyllä kun pitää jutella koiralle ja muutoinkin olla eloisa, kun tokossa pyritään olemaan niin hillitysti ja ilman mitään ylimääräistä ääntä/kroppa-apuja. Päätin että en käytä "seuraa" käskyä tässä rallytokossa, koska siinä ei tavoitella samaa seuraamista kuin tokossa enkä halua tokoseuraamisen "kärsivän" inflaatiota rallyn takia. Käytin siis sanaa mennään. Nita olikin vähän hämillään ja varsinkin kun oli hihna kädessä. Ei ihan tajunnut että pitää kumminkin olla siinä semi seuraamisessa vaikka onkin hihna, eli ei olla lenkillä. Nita oli iloinen touhusta ja se oli kyllä hauskaa, mutta kumminkin niin erilaista. Mun mielestä kylttejen tulkitseminen oli vaikeata, en tajunnut niitä ilman selostusta. Toiseksi mä tungin ihan liian lähelle kylttejä suorittamaan tehtäviä ja sen hihnan kanssa oli vaikeeta toimia. Myös ajatus miten kuljetaan kyltiltä kyltille oli vaikeeta kun halusin tulla tietyssä kulmassa kyltille, mutta en sitten tajunnut linjata meitä ajoissa joten tuli kaikenlaisia sivuaskeleita sitten kyltille mentäessä. Tehtiin alo ja sen jälkeen avo tasoista rataa. Vaikeimmat jutut oli saksalainen täyskäännös, videolta näkyy että ei oikein luonnistunut :D täytyis vähän treenata sitä. Askel peruutukset koiran ollessa mun edessä ei alkuun toiminu kun en oikein osannut Nitaa ohjata ja se hyppii mua päin. Pienen treenin ja mietinnän jälkeen se sujui hyvin. Tehtiin erilaisia tötsien kirtoja, houkutusta, spiraalia, käännöksiä, hyppyä ym. Varmasti treenataan vielä lsiää, sen verta hauskaa ja rentoa puuhaa tuo oli, kunhan osais olla rennommin :D

Tässä video ekasta rallytreenistä. Rallytoko vol 1

Myy on saanut nyt olla enempi vapaana kotona, niin että Nita ja Demi on portin takana. Se on suurimmaksi osaksi ollut ihan jees, kulkee ympäriinsä ja leikkii ja nukuu. Toi uusi tuki vaan selkeesti ärsyttää sitä. Välillä Myy yrittää raivopäisesti potkia tukea pois. Se siis takajaloilla potkii ja välillä se on saanut tassun tuonne tuen takaosan väliin tarrajuttuun, ei oo onneksi jäänyt jumiin eikä saanut tukea pois. Voi kun mä niin toivon että saatais toi tuki pois. Myyn kanssa ollaan leikitty vetoleikkejä, kun ei tietenkään sille mitään leluja voi heitellä. Leikissä on tapahtunut edistystä, koska nyt Myy tuo lelun mulle takaisin kun sen voittaa. Aikaisemmin omi itselleen kaikki lelut eikä palauttanut niitä. Vaikka kokoajanhan se on tykännyt leikkiä, mut mä leikkikaverina olen noussut arvoon.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti