keskiviikko 31. lokakuuta 2012

Agilityt ja tokot

Maanantaina päästiin taas Nooan kanssa agility treeneihin ja vitsit kun oli kivaa! Poika yllätti mut todella, teki niin hienot A:n kontaktit että :) Tehtiin siis rataa ja sitten toisena tehtävänä hyppy-pöytä-A. Me tehtiin ensin tota harjoitusta jossa oli pöytä. Viime kerrasta viisastuneena, otettiin ensin muutama muistuttelu pelkkää  pöytää ja ihna läheltä, hineosti meni kun vauhtia ei ollut paljoa. Sitten muutama toisto hypyn takaa pöydälle. Tässä vauhtia sitten tulikin jo riittävästi ja suhisemalla sain Nooan hidastamaan ennen ponnistusta jolloin tuli hallitusti pöydälle. Kerran ei kuunnellut mun suhinoita ja silloin vauhtia oli aivan liikaa eikä poika pystynyt pysähtymään pöydälle vaikka kylläkin yritti. Lopuksi tehtiin siis hyppy-pöytä-A ja tämä sujuikin todella kivasti. voi ne kontaktit oli kyllä niin hienot ja siirryin palkkaamaan niitä pallolla. Radalla oli muistaakseni 14 estettä, vääntöä riitti, mutta niistä selvittiin kivasti. Mulle vaikein oli alku, esteet 1-3, huomasin heti ekalla yrityksellä että ajoitus ja oma sijainti oli huono, mutta toistin samaa kaavaa monta kertaa, tyhmä minä, kunnes sitten onneksi itse tajuisn että hei, jos ajoitus ja sijoittumiseni ei toimi ni kannattaa ehkä muuttaa jotakin siinä omassa ohjauksessa. Kun sitten muutin omaa sijaintia ni johan alko homma luistamaan. Radan keskivaiheilla oli pienessä tilassa tiukkaa vääntöä mutta niistä selvittiin hienosti, Nooa ei tehnyt valtavia loikkia, jess! Kepit oli myös radalla ja ne selvitettiin 5:llä verkolla, jee! Ja loppuradalle sain väännettyä twistin, vaikka eka teinkin jonkun todella ruman väännöksen saksalaisesta, jonka siis tein epäreilusti ihan epäsopivaan paikkaan. Kun sitten muutin ton väännön twistiksi niin saatiin kehuja kun toimi niin superisti, ja twisti oli kuulemma hieno.

Nooan jäähdyttelu ja Nitan lämmittely, jonka jälkeen Nitan kanssa HAU:n tokovuorolle. Aloitettiin ryhmäpaikallaoloilla. Eka oli istuminen 2 min, jonka tein paikallamakuuna. Nita oli melko rauhallinen, käänteli välillä päätä kun toisella kentällä oli äänekäs agility koira, välillä kyllä vähän läähätti mutta pysyi maassa ja oli hiljaa. Sitten oli vuorossa 3 min paikallamakuu jonka siis tein myös. Nyt nita oli hyvin levollinen, katteli mua ja suu oli kiinni, hyvä. Sitten jakauduttiin kahteen 3 hengen ryhmään. Nita teki hyppynoutoa, jossa ei kertaakaan äännellyt, vaikka olin valmistautunut haukkumisen puuttumiseen. Teki hypypnoudon muutenkin erittäin hyvällä vauhdilla ja luovutukset oli hyvät. Treenasin kumminkin vielä luovutusta ja pitoa, mutta tähän treeniin otin vieraan metallin. Alkuun tiputti kun mun käsi läheni, mutta piti paremmin kun oltiin tehty muutamia toistoja ja kun mä taas olin rauhallisempi, kiitos E ja M-L, huomioista. Pitoa parannettiin sillä että vedin metallia poispäin kun Nita piti sitä, jolloin veti takaisin. Ajoittain touhu näytti ihan vetoleikiltä :D Vikana juttuna pyysin E ja M-L kattomaan seuraamista ja siinä lähellä siis juoksua, koska Nita on ruvennut pomppimaan siinä. Tähänkin pomppimiseen löytyi syy, mun käsi jää välillä paikoilleen ja juurikin taskun kohdille jolloin Nita todennäköisesti kuvittelee saavansa palkkaa. Toinen huomio oli se, että mun oikee ja vasen käsi likkuu eritavalla, voihan piip!

Tiistaina oli vuorostaan Nitan agility treenit. Tekniikka treeniä, "lyhyttä" 18 esteen rataa, jossa alku ja loppu tuntu musta vaikeimmalle. Alussa, hypyt 1-3, oli saatava koira irtoamaan kaukaa, koska itse piti olla sijoittunut lähelle 3 hyppyä, johon tehtiin pakkovalssi. Mä kovasti epäilin ettei nita irtoa kaukaa, koska 2 ekaa hyppyä oli vierekkäin, mutta sen verran väliä niissä oli että olin melko vakuuttunut että omalla liikkeellä saan Nitan ohjattua hyppyjen välistä, mutta olin niin väärässä, Nita irtosi aivan törkeen hyvin jolloin mulla oli hyvin aikaa valmistautua pakkovalssiin kunhan muistin ennen pakkovalssia pitää ohjaavan käden ylhäällä, muuten riski tulla hyppyjen ohi oli suuri. Radan muissa kohdissa ei ollut mitään ihmeempää, lähinnä pitää muistaa lähteä ajoissa liikkeelle koska nita kyllä tulee ja on tarkka hypyistä ja hoitaa kyllä oman osansa työstä. Radan loppuosa 16-18, oli hankala. Tähän olin suunnitellut takaaleikkauksen, joka sitten vaihdettiin valssiin kun rytmitys toimi niin paljon paremmin. Nitalla oli todella hyvä draivi päällä ja sen kanssa oli ihana tehdä hommia, muru <3

Kotona ollaan jumppailtu molempien tyttöjen kanssa tasapainolaudalla, kehitystä on jo tapahtunut. Tänään ollaan lenkkeilty ja napsittu vähän valokuvia.


                                                                    Parhaat kaverit <3



Laitan myös kuvan Demin uudesta kurahaalarista jonka sain haettua maanantaina. Haalari on mittatilaustyönä tehty, ja tottakai siinä piti olla brodeerattuna Demin nimi, kun Nitankin haalarissa on nimi. Pienet muutokset tehtiin tohon Demin haalariin, siinä on lyhkäsemmät hihat.



1 kommentti:

  1. On se hieno!
    Siis puku :)

    Ja kuvat on hienoja myös.
    Hauskaa Halloweenia - ainoa juhla mitä mä voisin juhlia...muah hah hah haa :) :)

    -Pia

    VastaaPoista