lauantai 20. lokakuuta 2012

Perjantain lyhyet tokottelut

V****ks meni perjantain aikataulut. Oli tarkoitus ehtiä klo.19:30 Sirkuskentälle tokoilemaan, mutta toisin kävi. Seiskan aikaan oli treffit hallilla kun piti tsekata kaikki buffajutut, ajattelin et se on ihan läpihuutojuttu, mutta mutta... Ei siitä sen enempää. Myöhästyin siis totaalisesti toko treeneistä, anteeks vaan osalliset :(
Ehdin paikalle siis tuntia aijottua myöhemmin... ja vähän huonoin fiiliksin, kun ei oo kivaa myöhästyä noin paljon. Kattelin eka vähän muiden juttuja ja sen jälkeen otin Nitan kehiin.

Nitan kanssa tein ruutua, siihen ääntelyyn puuttumista jos ääni ilmaantuu kuviin, ja tällä kertaa äänteli. Ensin oli lelu ruudussa, haukahti heti lähetyksessä, pyysin takaisin ja lähetin uudestaan jolloin oli hiljaa. Sitten leikittiin jonka jälkeen uusi yritys tyhjään ruutuun. Tässä menikin sitten pikkasen pidempi hetki, koska nita haukku joka lähetyksellä, jolloin aina pyysin takaisin. Alkuun sanoin Nitalle äp-äp, mutta useamman toiston jälkeen suustani lipsui ei. Tyhmä minä! Nita muuttu epävarmaksi, niinkuin ajattelin tän treenin tekevänkin, joten sitten päätin helpottaa niin että Kirsi meni näyttämään ruutua ja uusi lähetys. Tässä tais tulla vielä muutama haukku mutta pääsin sitten vihdoin lähettämään hiljasen koiran, jee. Ja palkka tuli Kirsiltä kun Nita oli ruudussa, hyvä. Lyhyt pätkä seuraamista, jossa häiriökäskyjä ja kukakohan niistäkin häiriintyy, no minä ehkä enemmän kuin Nita :D Vikaksi tunnari, kisamaisesti. Nita oli levoton mun vieressä ja ei lähtenyt kuin vasta kolmannella käskyllä omaa etsimään. Ajatelin että nyt ei kyllä hyvää seuraa, kun mielentila oli aivan väärä, mutta Nitapas olikin skarppina ja haisteli kunnolla ja otti varmasti oman! Tästä palkaksi iltaruoka.

Demi pääsi vimppana tekemään. Aloitettiin sivulletuloilla, joita mä jo vähän inhoon sen vinouden takia. Pia olikin tässä hyvänä apuna ja oli kiva tunne kun ite sai keskittyä ainoastaan suorassa olemiseen ja Pia sitten kertoi millon palkkaan. Näitä mun tarttis treenata paljon lisää ja tarviin tähän aina jonkun apparin. Mulla on ittelläni niin vaikeuksia olla suorassa ja pysyä suorassa, ja sen takia onkin äärimmäisen tärkeetä että on appari. Mutta niistä perusasennoista, nehän oli suoria! Ei tietenkään kaikki, mutta isompi osa kuin olisin uskonut. Sitten näytin meidän kaukoja viisaammille. Eka katottiin istu-seiso vaihto ja sen jälkeen maahan-seiso vaihto. Maahan-seiso on parempi (sitä ollaan kyllä treenattu huomattavasti enemmän), istu-seiso olen yrittänyt opettaa takaapää paikoillaan, mutta mutta... ei se ihan paikoillaan ole. Ja ulkona ei olla vielä tehty joten sekin tietty vaikeutti asiaa. Luulen kumminkin että tässä nyt teen niin että istu-seiso vaihtoja treenatessa Demi saa olla jonkun pyyhkeen päällä jolloin selkeästi näen tuleeko eteenpäin vaiko ei. Loppuun vielä luoksetulo iltaruoalle. Lujaa tuli typy.

Mun oma ongelma kouluttamisessa on kyllä selkeesti hätäsyys ja lyhytjännitteisyys. Mä oon tosi nopea muuttamaan treenitapaa jos en saa muutosta aikaseks muutaman treenikerran aikana, vaikka tiedän hyvin että PITÄISI enemmän toistoja tehdä ennen kuin voi nähdä kehitystä johonkin suuntaan. Toiseks mä olen liian nopea tai ehkä hätänen tilanteissa ja sen takia saankin koiratkin hätäsiks ja sitten kun ollaan molemmat hätäsiä ni yritän olla vielä hätäsempi jotta kerkeän ennen koiraa, huh. Jos näkisin omia treenejä videolta, tiedän että kauhistuisin, on varmasti kamalan näköstä. Myös oman äänen käyttö on vaikeata. musta tuntuu että on tosi vaikeeta saada aina samanlainen käsky johonkin liikkeeseen ja esim. ruututreenissä mulla oli kuulemma selkeesti erilainen ääni niissä lähetyksissä joissa Nita alko haukkumaan, nice.

Muuten, otsikko ei ehkä anna kuvaa koko "treenistä", itse koirien action oli lyhyt, mutta kotiin pääsin vasta puolenyön jälkeen. Käytiin vielä treenien jälkeen mäkkärissä puimassa koirajuttuja, kiitos seurasta :)

Mutta tänään ohjelmassa on leipomista huomisiin kisoihin, sekä illalla sitten toko treenit hallilla.

2 kommenttia:

  1. Perjantaista on pitkä aika näin tiistaina........................................

    T:K+N

    VastaaPoista
  2. Tää kuulostaa painostukselta ;)

    VastaaPoista