tiistai 2. lokakuuta 2012

Ja lisää aksaa...

Tänään sitten vuorossa oli Nitan treenit. Tehtiin rataa (tosin ei mikään kisarata), joka oli hyvin tekniikkapainoitteinen, treenattiin takaakiertoja ja välistävetoja. Takaakierrot suju todella hyvin, ne ei aian nimittäin nitalla oo ihan toiminut, välistävedot oli myös hyvät. Muutaman mokan sain tehtyä välistävedoissa kun olin pikkasen liian edessä jolloin ohjasin Nitan hypyn väärältä puolelta. Omat linjat oli jälleen kerran hukassa ja helpossa kohdassa. Mä en ymmärrä miten multa usein luonnistuu noi tekniikat, mutta sitten  ihan vaan sellanen perusjuttu kun pysyä linjalla, eikä painaa koiraa ihan väärille urille, niin sehän on aina ajoittain mulle hankalaa. Sain painettua Nitan puomille useamman kerran, vaikka tarkotus oli mennä kepeille. Kepit ja puomi oli vierekkäin, muutama metri niiden välissä, edeltävä este oli keinu ja loivassa kaaressa piti mennä pujotteluun, mutta mun linja paino Nitan puomille. M piirsi taas hiekkaan reitit, jotta itekkin tajuisin et mun linja oli huono, vaikka mä oikeasti kuvittelin et ohjasin nitan hyvälle linjalle ni kyllähän mä tajusin ongelman kun se selkeesti siinä maassa näkyi. Voi että, sanon vaan. Kun omat linjat oli kohdillaan niin johan taas homma sujui ja saatiin loppuratakin siististi loppuun. Nita oli hyvä, mä huono!

Tänään taas tokoiltiin. Demi teki kaukoja, maahan-seiso sekä maahan-istu. Molemmat vaihdot toimi hyvin, ei edistänyt seisomisissa ja istumaan nousut oli teknisesti hyviä, eli ei noussut seisomisen kautta, hyvä niin. Seuraamisen sivuaskeleita oikealle, näissä pientä ääntelyä, kun edisti enkä päässyt palkkaamaan. Sen verran nää sivuaskeleet on vielä hankalia, että pientä ääntä pukkaa jos ei palkkaa tule. Uskon että tämä "ongelma" katoaa kun saadaan homma toimimaan, koska samaa ääntelyä oli alussa myös paikallaankäännöksissä jotka nyt jo sujuu hyvin. Peruutuksia harjoiteltiin myös, askel menee hyvin, useammassa ei muista ottaa pa:ta. Nita teki kaukoja, maahan-seiso vaihtoa, alkaa sujumaan ainakin nyt alustalla.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti