torstai 6. syyskuuta 2012

Pyöräily

Tänään oli tarkoitus mennä Lauttasaareen tokoilemaan, mutta mulla oli muutama työjuttu tehtävänä joten päätin jättää tokoilut tältä päivältä. Käytiin koirien kanssa töiden jälkeen niityllä lenkillä. Nää mun kaks neitokaista ottaa kyllä aina ilon irti kun saavat vapaana olla, eli päivittäin :) Mutta siis pointti oli siinä että ne leikkii aina yhtä innokkaasti yhdessä. Nitakin on muuttunut steriloinnin jälkeen entistä iloisemmaksi ja leikkisämmäksi. Vapaana ollessaan kaahottavat innokkaina pitkin niittyä tai metsää, missä milloinkin ollaan.

Illalla, eli äsken tulin kotiin pyörälenkiltä. Demi sai vihdoin ja viimein aloittaa pyöräilyn. Oon vaan jättänyt asian opettamatta, koska epäilin että Demin kanssa itse opettamiseen menisi aikaa ja mulla olis pää täynnä harmaita hiuksia tai pää paketissa ennen kuin tyttö oppii siivosti kulkemaan pyörän kanssa... mutta mä olinkin täysin väärässä! Aloitin kävelemällä pyörn vieressä ja Demi kulki tai oli tarkoitus kulkea mun oikealla puolella. alkuun Demi tietty sai haistella pyörää ja olikin sitä mieltä että vitsit mikä menopeli. Kun pyörä liikkui oli Demi tättähääränä pyörän eturenkaan luona ja hyppimässä päin, voi apua, tätä mä pelkäsinkin. Keskusteltiin Demin kanssa useampaan otteeseen kuinka siinä pyörän vierellä mennään ja kun tämä alkoi sujua (n. 200m jälkeen) aloin opettaa muutamaa sanaa jotka Nitallekkin olen opettanut, eli lähennä väistä, jos tulee mun makuun liian lähelle pyörää ja houu kun pitää hiljentää. Demi tajus jutun juonen yllättävän nopeasti ja kun oli kekannut miten haluan sen kulkevan oli neidin meno oikein mukavaa :) Demi pysy sopivalla etäisyydellä kokoajan, siis sen jälkeen kun ymmärsi mitä haluan ja pyöräily olikin sitten helppoa. Kerran jouduin pysähtymään ja herättelemään neitiä kun huomasi jäniksen ja oli sitä mieltä että sen perään vois mennä. Aloitettiin mukavalla 3km lenkillä ja hyvin meni. Olen todella tyytyväinen tuohon junioriin <3

Nita pääsi sitten seuraavaksi mukaan pyörälenkille. Nita olikin ihan intopiukeena kun tajusi että on sen vuoro :D Tehtiin Nitan kanssa pääasiassa ravilenkki, mutta uutena juttuna päätin koittaa pitää Nitaa vapaana ja sehän toimi hyvin. Nita kun välillä on ollut sitä mieltä, että pyöräily on ihan syvältä niin tämä sopikin Nitalle erittäin hyvin. Saa tavallaan mennä vapaammin, vaikka pysyykin mun lähellä. Otettiin muutama intervallipätkä jossa kiihdyteltiin ja hetken aikaa reviteltiin ja taas palattiin raviin. Luulen että alan pitämään Nitaa vapaana pyöräillessäni, jos se vain suinkin on mahdollista. Oli itselläkin kivempi pyöräillä kun ei travinnut hihnaa pitää kädessä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti