tiistai 6. marraskuuta 2012

Katosi kuin pieru Saharaan

Niin, Demi teki iltalenkillä katoamistempun. Oltiin lenkillä Puolarmetsässä ja siellä pimeessä kun käveltiin niin yhtäkkiä Demi lähtee ja lujaa ja katoaa näkyvistä. Nita ei ollut ollenkaan mukana juonessa joten tiesin että Demi on riistan perässä. Mä niin inhoon kun se lähtee riistan perään. Huusin Demin perään ja onneksi sillä oli vilkkuvalo kaulapannassa niin näin mihin suuntaan se lähti ja onneksi ei viipynyt matkallaan kun minuutin tai kaksi. Mutta se hätä mikä muhun iskee... Mä pelkään heti pahinta ja mietin aina että perkele en enää ikinä pidä tota otusta vapaana kun siihen ei voi luottaa. Kumminkin mun mielestä koiran kuuluu saada liikkua vapaana ja mä yritän kaikin keinoin olla aina askeleen edellä, koska jos ehdin kieltää Demiä ennen kun se ampasee vauhtiin ni se ei lähde, mutta jos taas ehtii lähteä ni huutelu taitaa olla turhaa, tai no en tiedä. Loppu hyvin kaikki hyvin, Demi ei ollut kauaa matkoillaan ja olin iloienen kun se tuli takaisin, mun murunen <3

Joo, ennen tota tapahtumaa olin Purinalla treeneissä. Meinas jäädä treenit väliin kun ajoin parkkikselle joka lainehti täysin. Eka ajatus oli että voi V***U, mulla ei ole saappaita autossa ja jos en kuivin jaloin pääse lämppää koiraa ja en pääse halliin ilman että uin ni jää treenit väliin. Mutta onneksi hallin nurkilla oli kuivaa ja pääsin siitä sitten lenkille koirien kanssa ja halliinkin ilman että lenkkarit kastu. Tuolla on jotain ongelmaa ojan kanssa, kun eilen parkkis oli vielä ok, lainehti vaan vähän, mutta nyt oli koko piha kun olis järveen ajanut. Meitä oli paikalla vaan 4 koirakkoa ja saatiinkin mukavasti treeniaikaa jokainen. Meillä oli vuorossa ratatreenit, 21 estettä, kaikki kontaktit ja erikoisesteet paitsi muuri. Ihan peruskiva rata, ei mitään kummempaa kikkailua, ihan perus valsseilla, persjätöillä ja takaakierroilla varustettu rata. Tehtiin Nitan kanssa rata heti ekalla kierroksella nollalla läpi, Jee! Oli tietenkin kohtia jota sitten hiottiin ja muutamaa käännöstä saatiin mukavasti pienemmäksi. Pöytää ei olla aikoihin treenattu ja se näkyi, Nita hyppäsi pöydälle vähän varoen. A:n kontaktit oli todella hyvät, mutta puomilla ja keinulla jäi pikkasen liian ylös, kontaktipinnalla oli kumminkin. Takaakierrot sujui todella hyvin, valssit mulla tuppas muutamassa kohtaa valua vähän turhaan. Mutta kivat treenit, josta jäi hyvä mieli!

2 kommenttia: