keskiviikko 2. lokakuuta 2013

Uusi ryhmä

Talvikauden ryhmätreenit alkoivat maanantaina ja Nitan treeneihin tuli muutoksia. Meidän vanha ryhmä lopetettiin/hajotettiin, joten nyt ollaankin uudessa ryhmässä. Uudessa ryhmässä on toki tuttujakin, mutta myös täysin vieraita. Meillä on edelleen kaksi kouluttajaa, toinen on meidän vanhan ryhmän kouluttaja ja sitten saatiin myös uusi, joka ei siis ole uusi vaan ennemmin mulle uusi agility kouluttaja. Sama systeemi tulee jatkumaan niinkuin oli edellisessä ryhmässäkin, eli joka toinen viikko on ratatreenit ja joka toinen viikko viilataan tekniikkaa. Olen tykännyt tästä tavasta erittäin paljon, joten kiva kun jatketaan samalla mallilla.

Ekoissa treeneissä oli meidän lisäksi vain yksi, eli saatiin sitten kahdestaan treenata kahden kouluttajan kanssa. Meillä olis pitänyt olla taidontarkistuskoe, mutta se siirtyikin sitten ensi viikkoon kun on muutkin ryhmäläiset paikalla. Ehdittiin puhu kouluttajien kanssa tavoitteista, heikkouksista ja vahvuuksista.

Tehtiin rataa jossa oli vajaat 20 estettä, sisälsi kontakteja, kepit muutamaan otteeseen, takaakiertoja, välistävetoja... Rata tuntui ihan mukavalle, muutama kohta jota jäin enemmänkin miettimään. Rata kosahti kumminkin puolessa välissä siihen, että mä lopetin ohjaamisen. Mun yksi ongelmista on se, että kun jotakin odottamatonta tapahtuu tai tehdään virhe, niin mä lopetan ohjaamisen ja teen vaan sinnepäin. En jotenkin osaa jatkaa samalla draivilla loppuun asti, vähän niinku annan periksi liian helposti. Sainkin tästä ihan oikeutetusti sapiskaa. Tehtiin rata useamman kerran ja saatiin ihan hyvin toimimaan. Kouluttajien kanssa puhuttiin Nitan pujottelu tekniikasta joka edelleen on huono. Pujottelee pää ylhäällä ja menee liikaa sik-sakkia. Päädyttiin siis siihen, että pujottelutekniikka on opetettava uudestaan. Olen kuullut tämän ennenkin, mutta en ole kumminkaan jaksanut nähdä tarpeeksi vaivaa, eli en ole tehnyt tarpeeksi toistoja jolloin tekniikka on kyllä parantuntut, mutta ei muuttunut kokonaan. Nyt kyllä tuli sellanen fiilis että prkl, mä opetan pujottelun uudestaan, siinä säästyy sekunteja sitten kun osaa pujotella paremmalla tekniikalla. Olis vaan pitänyt tehdä se aikiasemmin... tyhmä, tyhmä minä!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti