lauantai 8. heinäkuuta 2017

Tulin voittamaan, en anna minkään seisoo tiellä...

Tiedättekö sen tunteen kun jännittää niin paljon että oksettaa? Mä olen aian ollut kova jännittämään kisoja, jännitän enemmän ja vähemmän tilanteeesta riippuen. Aikasemmin, kun aloitin Nitan kanssa kilpailemisen, jännitin koko viikon ennen kisoja! Se oli aivan hirveetä. Nykyään alan jännittämään useimmiten vasta samana päivänä. Se kuinka paljon jännitän niin en oikeen tiedä mistä se johtuu.

No mutta lauantaina heräsin ja mua jännitti aivan sairaasti, mua oksetti ja vatsa oli sekasin. Mietin että kuinka fiksua tä taas on, mietin kannattaako edes lähteä ajamaan kisoihin kun jo kotona jännittää näin paljon. Yleensä se pahin jännitys iskee ennen kehään menoa. No mä sitten psyykkasin isteäni, mielessäni lauloin yhtä biisiä, josta on tullu mun tsemppi biisi kisoihin. Sain vaivoin syötyä vähän aaamupalaa, käytin koirat lenkillä ja tein normi rutiinit ennen kisoihin lähtöä. Otin mukaan vain Demin. Autossa yritin miettiä ihan muita juttuja ja unohtaa koko kisan, onnistin siinä aika hyvin. Oli jopa kiva mieli kun saavuin kisapaikalle. Kävin ilmoittautumassa ja törmäsin samalla collie tuttuun. Oli mukava jutella niitä näitä ja kyselin tarkennuksia muutamaan kylttiin. Oli muutenkin kiva fiilis kisapaikalla. Kattelin siinä sitten voittaja luokkaa ja sen palkintojen jakoa, sen jälkeen tuli toimitsijoiden tauko, sillä aikaa sitten kävelytin Demiä.

Sitten olikin jo rataantutustuminen.


Rata oli mun mielestä oikeen kiva ja helppo. Kävelin radan muutaman kerran läpi ja sitten teinkin mielikuvaharjoittelua. Otin Demin hyvissä ajoin autosta. Ehdin kävellä hiukan ja sitten tehtiin vähän rallytoko- ja tokojuttuja. Demi keskittyi hyvin eikä äännellyt ollenkaan. Mun jännitys ei ollut kadonnut, mutta jäljellä oli vaan sellanen ihan miellyttävä jännitys. Tosin vois olla vieläkin vähäisempää, mutta mun skaalalla päästiin jo ihan ok tilanteeseen :D Mentiin radalle ja Demi oli kivasti kuulolla. Kenttä oli todella kuuma, siitä oikeen hehkus kuumuus. No eipä se meitä haitannut, tehtiin hommat ja tuntu kivalle olla Demin kanssa kehässä. Toka vika kyltti oli pyörähdys, siinä Demi haukahti, mutta teki kumminkin pyörähdyksen. Maalissa oli ihan tunne, olin niin tyytyväinen rataan, Demi ei äännellyt muuten kuin yhden haukahduksen ja muutenkin toimi hyvin. Mä sain hillittyä mun jännityksen, me oltiin voittajii <3 Yhtä kylttiä tosin nuuskasi ja jollain kyltillä tuli vinoutta, joten pisteeksi saatiin 98p./100p. Tällä tuloksella irtosi luokkavoitto ja RTK2 koulari. 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti