maanantai 23. marraskuuta 2015

Uintia ja tokoa

Olin varannut allasajan Hyvinkään koirauimalasta tälle päivälle. Olin ottanut Myylle uittajan ja mun oli tarkotus uittaa Demiä, kunnes tajusin että mullahan on tokotreenit illalla ja koska koirat jää föönauksesta huolimatta kosteiksi en haluisi treenata kostean koiran kanssa kylmässä hallissa. Suunnitelmiin tuli muutenkin muutos kun Myyn kannuskynnen luona oleva antura sai viiltohaavan sunnuntain lenkillä, soitto Hyvinkäälle ja  uittajan peruuttaminen. Ja sitten Demin treenit, no onneksi näitä koiria riittää, joten Nita pääsi uimaan. Nita ei ihan uimista rakasta, mutta kilttinä tyttönä kipittää altaaseen kun käsken. Nita on ehkä maailman kitein koira, rakas. Nita ui 30min, aikas monta metriä siinä ajassa ehtii uida. Uinnin jälkeen föönas ja vaikka mä föönasin ties kuinka kauan niin kyllä oli edelleen koira kostea. Pakkasta kun oli, niin mulla oli tietty takki mukana, ettei autossa tule kylmä. Ja herkku kuuluu myös asiaan.

Kotona ehdin olla muutaman tunnin ja sitten lähdettiin Purinalle tokon hallitreeneihin. Demi ja Myy mukaan.
Demin kanssa tehtiin jääviä, sujui ne paremmin kun lauantaina, mutta edelleen istuminen on huomattavasti vahvempi kuin seisominen. Ääntelyäkin tuli aikalailla, joten joutui pois ja kutsuin sitten takaisin hetken päästä. Useamman kerran jouduin toistamaan ennen kuin oli hiljaa. Merkin kiertoa, ekalla kerralla tarjosi merkkiä, eli pysähtyi merkin taakse, mutta sen jälkeen muisti homman. Tekee kyllä aikamoisen banaanin merkille kierrettäessä, mutta enpä jaksa välittää. Kaukoja tehtiin takapalkalla, yksittäisiä vaihtoja alkuun ja sitten usempi putkeen. Pikkasen oli neidillä kiire palkalle. Suurin osa vaihdoista oli oikein hyviä, mutta varsinkin m-i, i-s vaihdoissa kääntyi palkkaan päin muutamilla toistoilla. Ruutua tehtiin loppuun. Hitto toi koira tietää millon pysäytän sen ja millon aion käskeä myös maahan. Vahvistin paikkaa alkuun taaemmas kun tarjosi paikkaa hieman liian eteen. Sitten kun paikka oli ok, niin käskin välillä maahan. Demi tiesi tasan tarkkaan ne kerrat jolloin käskin sen maahan, silloin kääntyi automaattisesti mua päin , eikä läppässyt kosketusalustaa. Mulla taitaa olla joku tietty määrä mitä aina teen kun tyyppi osaa lukea mua noin hyvin. Täytyy rikkoa kaavoja tai ehkä ensin miettiä mikä se mun vakio määrä on minkä Demi tietää.

Myy pääsi tekemään putkia ja leikkimään ja sen jälkeen tehtiin seuraamista. Kehitystä on tapahtunut, mä oon saanut siirrettyä Myyn vähän taaemmas. Heh, ei se vaatinut muuta kuin käden siirron, hitto. Niin ja vasemmalle käännöksissä Myy käyttää takapäätä hyvin, jopa liioitellusti, mutta parempi niinpäin kuin laska takapäänkäyttö. Eteenistumista tehtiin myös valvovan silmän alla, helposti edelleen tulee pikkasen vinoon. 

1 kommentti: