sunnuntai 3. heinäkuuta 2016

Aksaa, jälkeä, juhlaa ja tokoa

Juhannuksen jälkeen alkoi mulla LOMA! Niin siistiä, tosin heti maanantaina heräsin 5:30 kun auto piti viedä aikaisin aamulla korjaamolle. Edellisellä viikolla tuli vika ilmi, jäähdytinnesteet ei pysy autossa joten ajaakaan ei voi. Sain ajan onneks maanantaille. Parasta tässä ehkä oli kumminkin se, että vika oli sellainen että se meni ostotakuun piikkiin, huh.

Keskiviikkona treffattiin Pian kanssa Hyvinkäällä, tehtiin koirille jäljet. Pia teki Demille alokasjäljen 6 kepillä ja mä talloin Patalle ja Myylle jäljet.

Demin jana meni vähän plörinäks, veti jäljestä yli että soi, kun pyysin takaisin lähti löysi jäljen ja lähti hirveetä kyytiä jäljestämään. Eka keppi nousi hienosti, sen jälkeen tuli kulma ja taas juostiin. Tai no mun olis kai pitäny vähän hidastaa vauhtia, mutta en tajunnu, juoksin vaan perässä. No tästä sitten ei mennytkään kauaa kun tajusin että ollaan hukassa. Demi pyöri ja pyöri, sinkosi vähän sinne ja tänne. Aikansa kun oli sinkoillut tuli mun luokse ja alkoi piippaamaan, ei auta itku markkinoilla kun en osaa auttaa. Sanoin Demille missä jälki ja niin lähti taas hommiin ja kuin ihmeen kaupalla löysi takaisin jäljelle ja sitten niitä keppejä alkoi taas löytymään. Saalis jäljeltä oli kepit 5/6, eli ei huono. Mitäs tästä sitten opittiinkaan, älä anna Demin kaahottaa, liinaa saa pidättää, ei tartte juosta perässä.

Myyn jälki ei ollut matkalla pilattu ja keppejäkin oli 7.  Namia oli muutama hassu koko jäljellä kun mä yksinkertaisesti unohdin ne kokonaan, no eipä siinä mitään, hyvähän sitä on pakon edessä jättää ne pois. Alkuun meni nenä ylhäällä, mutta sitten se nenäkin laski alemmas ja jäljesti oikein kivasti. Keppejä nousi 6/7, tosin ton yhden yli kyllä käveltiin, mutta Myy ei ilmaissut enkä mä huomannut sitä. Ilmasut on vielä hakusessa, Myy pysähty kepin eteen tai meni maahan, ilmasua pitää siis muistaa vahvistaa. Oon kumminkin tyytyväinen sen jäljestykseen.

Illalla Myyllä oli vielä Sepon aksatreenit. Tehtiin pientä rataa jossa teemana irtoaminen sekä takaaleikkaukset. Myy oli super.

Torstaina Myyn kanssa Ullan hyppytekniikkatreeneissä. Tehtiin perussarjaa 7 hypyllä, sujui hyvin. taipumista ja vikalla kieroksella okseria. Taipumistreenissä vasemmale taipuminen oli vaikeata. Myy aloittaa oikealla laukalla ja ylläri ylläri on vaikea taipua vasemmalle oikeassa laukassa, siirtyy sitten raviiin.

Perjantaina lähdettiin ajamaan Laukaalle, jossa vietettiin Suomen collieyhdistyksen 70v. juhlia. Mukana meillä Demi, Myy ja Nooa. Nita jäi hoitoon mun vanhemmille. Saavuttiin pelipaikalla Vihtavuoreen iltapäivällä, siellä oli jo täysi tohina päällä. Autettiin kehien rakentamisessa sekä kaikessa muussakin. Perjantaian oli siis aamulla alkanut luonnetesti ja illalla oli toko rotumestaruudet. Minä ja Kirsi oltiin tuomarinsihteereinä avo/voi kehässä. Kiva oli nähdä paljon collieita kokeessa.
Pakko oli poseerata kun saatiin uudet paidatkin, vasemmalla minä ja oikealla Kirsi

Lauantaina oltiin sitten SCY:n teltalla myymässä kaikkea yhdistyskamaa, samaan aikaan kun pääerkkari pyöri siinä vieressä. Oli kiva päivä, aurinko paistoi ja porukka shoppaili ihan kiitettävästi aj muutenkin oli mukava nähdä tuttuja. Illalla oli sitten juhlaillallinen, mutta mä lähdinkin jo ennen sitä ajamaan kotiin. Sunnuntaina oli vielä pk rotumestaruudet sekä rallytoko mestaruudet.

SCY:n teltassa myyntihommissa

Sunnuntaina me osallistuttiin Myyn kanssa Jirkan koulutukseen. Noutoa katsottiin. Oli muuten kiva kun Jirka kuvas mulle hidastettuna Myyn noudon, niin näin hitaaaasti mitä siinä tapahtuu ja mitä kohtaa tulee vahvistaa.

kuvat juhannustreeneistä




 OHHOH! Tästä on kai joskus puhuttu ;) Ei ihan niin lähelle kannattais opettaa....



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti