sunnuntai 30. maaliskuuta 2014

Viikonlopun juttuja

Lauantaina oltiin pitkästä aikaa kisaamassa. Ilmotin Nitan Kirkkonummelle kahdelle agi radalle, tuomarina Johanna Nyberg. Tuloksena 2 x HYL. Ei siis kehumista näillä tuloksilla ja vielä vähemmän sen taki, että mä olin aivan surkea! Ekalla radalla alku oli melko sujuvaa, kepeille vähän vaikea avo kulma, ja siinä kun säädin niin kadotin Nitankin ja niinpä kepeiltä ensin 5vp, hylly tulikin sitten vähän myöhemmin kun meni hypystä ohi. Huono ohjaus ja lähdin vastakkaiseen suuntaan liian pian eikä Nita mennytkään hyppäämään hyppyä vaan kääntyi mun perään. No eipä jääty korjaamaan vaan jatkettiin iloisesti rataa ja radan loppu meni hyvin. Radan lopussa tehtiin todella hieno saksalainen, siihen olen todella tyytyväinen. Erika joka oli mukana, sanoi että hipsin koko radan. Piiskaa siis mulle! Toka rata meni hyvin reiluun puoleen väliin jonka jälkeen päätin vaihtaa tyhmyyksissäni lennosta ohjausta ja sehän kostautui ja Nita löysi tiehensä väärään päähän putkea. Jatkettiin rata loppuun, mutta mun keskittyminen oli surkeeta ja ohajukset meni sitten todella sinnepäin.

Kirkkonummelta huristelin sitten suoraan Sporttikselle treeneihin. En tietenkään ihan ajoissa ehtinyt, mutta eipä se haitannut kun lyhyet treenit olin Nitalle suunnitellut. Hallilla ei sitäpaitsi ollu muita kuin minä ja Suvi.

Nita teki ensin ruutua. Lähetin ruutuun, löysi tiensä suorinta tietä ja meni keskelle jonne sain stopattua ja kuunteli mua jopa hyvin. Muutama lähetys ruutuun vielä lähempää, hyvin paitsi jollain kerralla alkoi haukkumaan. Sitten palkatta liikkeestä istuminen, hyppynouto ja metallinouto. Seuraaminen oli hyvää ja istui heti, pysyi tassut paikoillaan kun kävelin ohi. Palkkaantui kehuista ja siirtyminen hyppynoudon aloitukseen sujui hyvin. Heitin kapulan vahingossa vinoon vasemmalle. Lähti ekasat käskystä, otti kapulan hyvin, hypyn kautta takaisin, vino perusasento. Palkkaantui taas kehuista ja siirryttiin seuraavaan kohtaan. Metallinouto, laukalla molempiin suuntiin, perusasento myös tässä vino, muuten oikein hyvä. Loppuksi tehtiin vielä kaukoja. Positiivista oli, että Nita teki 10m kivat maahan-seiso-maahan vaihdot. Mutta, maasta istuminen oli ylitsepääsemättömän hankalaa, jäi hyvin vajaaseen istuma-asentoon, hyi! Seiso-istu vaihto ei myöskään ollut luonnistuakseen, meni vaan maahan jatkuvasti. Läheltä tietty onnistui mutta joo, ei menny niin kuin strömsössä ;)

Tänään sunnuntaina aamusta Riihimäelle, Lotta Vuorelan luennolle "Koiran fyysisen kunnon kehittäminen". Luento oli perus mukava paketti, tosin mitään uutta tietoa en varsinaisesti saanut. Mutta entuudestaan tuttuja juttuja on kumminkin hyvä aina kerrata, jotta asiat pysyy hyvin muistissa. Paljon oli puhetta tämän päivän agility koirista, mitä niiltä vaaditaan ja kuinka niitä tulisi treenata, huoltaa ym. jottei niitä koiria rikota.

Löysinpä puhelimesta kuvan, jonka otin Demistä, Karlskronan keskustasta silloin lähtöiltana.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti