lauantai 30. tammikuuta 2016

Sosiaalisella palkalla rallya

Tiistaina käytiin Metro areenan parkkiksella rallytokoilemassa. Hitto oli kyllä liukasta! Tehtiin sellasta alo rataa, pikkasen muutettiin sitä kun ei tuolla pystynyt juoksemaan kun maa aivan törkeen liukas. Radan muistaminen oli jotenkin yllättävän vaikeeta, piti monta kertaa kävellä läpi ja tehdä mielikuvaharjoituksia. Aksassa mulla ei ole ollut ongelmia muistaa ratoja joten en osannut odottaa tällaista ongelmaa. Kyllähän mä sen opin, mutta vei enemmän aikaan kuin ajattelin. Oon pohtinu näitä rally liikkeitä ja käskyjä. En halua käyttää esim. seuraamisessa samaa seuraa käskyä kuin tokossa kun en vaadi Demiltä samanlaista seuraamista rallyssa. Oon kumminkin keksinyt sellaste käskyt joita aion nyt käyttää. Demin kanssa päädyin myös siihen, että rally on meillä laji, jossa käytössä vain sosiaalinen palkka, eli mitään nameja/leluja en aio käyttää. Me treenataan rallya ensisijaisesti sen takia että saadaan sosiaalinen palkka paremmin toimimaan, joten siksi näin. Rata oli kiva, ja alo liikkeet on aikamoni sellasia joita ei erityisesti tartte treenata, pärjää ns. tokotaustoilla. Hihnan kanssa säätäminen on vaikeeta, en tykkää hihnasta. Edestä takakautta sivulle tulevat liikkeet on Demille vaikeimpia koska ne on meille uusia. Näissä sitten tulikin piippailua vaikka muutoin oli hiljaa. Ja Demi palkkaantui hyvin sosiaalisesta palkasta.

Torstaina oli Myyn hyppytekniikkatunti Sporttiksella. Tehtiin perussarjaa ja okseria. Perussarjalla speed pumpit ja okserilla rimat. Tehtiin myös putkia ja ekaa kertaa keppejä. Kepit aloitettiin kujakepeillä jossa verkot. Myy tajsui idean kovin nopeasti ja rytmikin alkoi löytyä vaikka toistoja tehtiin yhteensä 6. Myykkis oli taas hieno!

Demi, tuo ihana rakas otus, on tällä viikolla kyllä kiristellyt mun hermoja. Se on nyt muutaman viikon syönyt nappuloiden sijasta raakaaruokaa, kaikki on sujunut hyvin, kunnes alkuviikosta alkoi herättää mua klo. 02 ja 04. Piippailio ja piippaili, eka päästin ulos kun luulin että sillä on pissahätä, no ei ollut, takaisin nukkumaan, piippailu jatkui ja jatkui, nukahti ja herätti taas uudestaan. Tätä jatkui ja seuraavana yönä, aloin keskellä yötä googettaa mitä tehdä jos koiraa närästää, koska ajattelin olisko sitä. Jossain sitten mainittiin, että maustamaton jogurtti auttais närästykseen, joten minä reippaana klo.02 syötän koiralleni ruokalusikallisen jogurttia, Demi hiljeni ja jatkoi uniaan, kunnes piippaili taas klo.04, lisää jogurttia naamaan ja koira on tyytyväinen. Keskiviikkona taas sama setti ja mulla alko pinna kiristymään kun yöt menee heräilyyn. Torstaina aamulla sai nappulaa koska se ei ikinä ole aiheuttanut närästystä, illalla myös nappulaa. Yöllä taas sama homma, jolloin mä päätin että nyt riittää. Avasin makkarin portin, Demi juoksi häntä heiluen keittiöön, kuvitteli saavansa jogurttia, mutta mä sanoin sille vain että hyvää yötä, suljin portin ja menin nukkumaan. Demi tuli eteisen matolle ja jäi siihen nukkumaan, ei yhtään piippailua koko yönä! Se piru siis keksi aika nopeasti ton jogurttijutun johon mä sitten sorruin, kunnes tajusin mistä kyse. Perjantaina sai taas raakaa ja pe-la yö meni ilman yhtäkään herätystä, hitto tota otusta :D

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti